تبلیغات
*******مردان آهنین*******
نویسندگان
صفحات جانبی
  • جدول ارزش غذایی مواد
    معرفی چند مکمل که به تایید وزارت بهداشت ایران رسیدهاند
    مطالب جالب بدنسازی وآموزش بدنسازی از مبتدی تا حر
    گالری عکس بدنسازان خارجی سری چهارم
    گالریعکس بدنسازان خارجی سری سوم
    3تمرین برای داشتن کمر و قفسه سینه زیبا
    تصاویری زیبا از رونی کلمن سلطان پرورش اندام جهان
    عکسهای زیبا از جی کاتلر قهرمان بدنسازی جهان
    معرفی انواع ویتامین
    معرفی انواع پودر ها و مکملهای پروتوئینی
    قواعد تمرینات موثر و اهمیت دفترچه تمرینات+قواعد تمرینات بدنسازی
    معرفی و شناخت انواع کراتین و مکمل های غذایی
    آمینو اسیدها
    ویتامین دی
    ویتامین ای
    برنامه غذایی مناسب برای افزایش وزن
    سه گام برای کاهش وزن
    راه های افزایش حجم
    بهترین روش های کاهش وزن
    تغذیه در دوران بلوغ
    گرفتگی عضلات
    نه تمرین مفید در بدنسازی
    برنامه تمرینی برای بدنسازی پیشرفته
    دو نکته مهم در بدنسازی
    تمرین فیگور گیری قبل از مسابقات
    متدهای برنامه نویسی
    بدنسازی و روزه
    گالری عکس بدنسازان خارجی
    گالری عکس بدنسازازان ایرانی
    درباره ما
  • ویتامین E و نقش آن در بدن

     

    تحقیقات نشان می دهد كه ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماریها به بدن كمك می كند و سلول ها را از انواع مشخصی از آسیب ها  حفظ كرده، طول عمر آنها را افزایش می دهد. این خاصیت ویتامین  «ای» در طول زمان باعث كند شدن آسیب سلولی میشود كه به طور طبیعی  با افزایش سن اتفاق می افتد. ویتامین «ای» بدن را در مقابل بعضی از اختلالات حفظ می كند و به  درمان بعضی دیگر از بیماری ها كمك می كند.   سرطان. ویتامین "ای" نقش مهمی در درمان در بسیاری از سرطان ها  از جمله سرطان پوست، دهان و گلو، معده، رودة بزرگ پستان و غذه  پروستات ایفا می كند. همچنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و  دهانة رحم را كاهش می دهد به نظر می رسد ویتامین «ای» از طریق  پیام های كنترلی اكسیژن مانع از رشد سلولهای طبیعی بدن را در  مقابل اثرات شیمی درمانی حفظ می كند، اما سلولهای سرطانی زخم  پذیر را باقی می گذارد.

     حملات و سكته های قلبی.  ویتامین «ای» مانع از انسداد شریان ها  توسط «كلسترول تبدیل شده به فرم خطرناك»» میشود. هم چنین ویتامین  «ای»» یك صد انعقاد قوی است كه به جریان راحت تر خون در شریان هایی كه دارای پلاكهای چربی چسبیده به دیواره هستند كمك می كند.

      بیماریهای سیستم ایمنی. این بیماریها دفاع بدن را در مقابل  بیماری كاهش می دهد، اما ویتامین «ای» سطح ایمنی بدن را در مقابل  آنها بالا می برد.

     بیماریهای وابسته به سن. ویتامین های «ای» از پیشرفت بعضی از  بیماریها مانند بیماری آلزایمر كه باعث كاهش قدرت ذهنی و فیزیكی  میشود، جلوگیری می كند.

      آب مروارید و دژنراسیون ماكولر. ویتامین «ای» می تواند با این  بیماریها كه باعث كاهش دید و كوری میشود، مقابله كند. 

      دیابت. ویتامین «ای» خطر بیماری قلبی را كه افراد مبتلا به  دیابت كاهش می دهد.

     ویتامین «ای» همچنین در موارد زیر كمك كننده است:

     كند كردن پدیده پیری سلول ها و بافتها.

     تقویت فرد در مقابل آلوده كننده های محیط.

      نگهداری و سلامت سلولهای قرمز خون و مقابله با كم خونی.

      درمان اختلالات وابسته به «چربیهای بدهضم».

      مؤثر در درمان بیشتر بیماریهای پوستی.

      كمك به بهبود سریعتر زخم ها.

      كمك به درمان اختلالات تولید مثل.

      كاهش ناراحتی های قبل از شروع قاعدگی.

      كاهش علایم و نشانه های لوپوس

      منابع غذایی:

     غذاهایی كه شامل میزان قابل توجهی از ویتامین «ای» هستند عبارت  است از: آجیل (شامل بادام، فندق، و گردو)، تخم آفتابگردان، روغن  ذرت، مارگارین، مایونز، روغن سبزیجات فشرده شده خنك،‌ شامل ذرت،  گل آفتابگردان، سویا، دانة پنبه، كانولا، و سبوس گندم (غنی ترین  منبع)، اسفناج و كلم پیچ، سیب زمینی و تمیس. 

     اشكال دیگر:

     شما می توانید فرآورده های طبیعی یا مصنوعی (ساختگی) ویتامین  "ای" را انتخاب كنید. پزشك معالج شما معمولاً شكل طبیعی آن را  توصیه می كند (دی- آلفا- توكوفرول). شكل ساختگی آن دل-آلفا-  توكوفرول نامیده میشود.

     ویتامین «ای» به صورت كپسول، قرص و ژل نرم در اختیار است و به  میزان های 50، 100، 200، 400، 500، 600 و1000 موجود است.

     برای افرادی كه در هضم چربیها مشكل دارند ویتامین «ای سوكسینات»  ("dry-E") بهتر است.

     نحوة ‌مصرف:

     ویتامین «ای» معمولاً غیرسمی است. میزان زیاد آن (خیلی بیشتر از  1200 واحد روزانه) می تواند باعث تهوع، نفخ، اسهال و طپش شود.

     در صورتی كه فشارخون دارید و یا اینكه از رقیق كننده های خون  نظیر كومادین یا وارفارین استفاده میكنیدقبل از مصرف ویتامین

     «ای» با پزشكتان مشورت كنید.

     تداخل های احتمالی:

     تداخلات ممكن در مورد ویتامین «ای» شامل موارد زیر است:

      مانع از جذب ویتامین «كا» (كه به انعقاد خون كمك می كند) میشود.

      باعث افزایش خطر خونریزی غیرطبیعی در افرادی كه ضد انعقاد مصرف  می كنند، میشود.

      با مصرف مكمل های آهن، از بین می رود و در صورت مصرف كلسترامین  و كلستی پول جذب آن كاهش می یابد.

      استفادة بدن از ذخیره های ویتامین «آ» را افزایش می دهد، افزایش  جذب ویتامین «ای» می تواند ذخیره های ویتامین «آ» بدن را كاهش  دهد.

      افزایش جذب در صورت همراهی با سلنیوم (یك عنصر كمیاب موجود در  غذاها).

      كاهش جذب در صورت مصرف زیاد الكل.

     ویتامین ای بعد از تمرینانت شدید ورزشی باعث بازسازی سریع  سلولهای تخریب شده از ورزش میشود و همچنین سیستم ایمنی بدن را كه  بعد از تمرین شدید در ضعف مطلق قرار دارد تقویت میكند و یك آنتی  اكسیدان قوی میباشد و باعث از بین رفتن سریع درد عضلانی میشود پس

     حتماً بعد از تمرین از ویتامین e استفاده كنید ونتایج  آن را ببینید.

     

     

    درباره وبلاگ

    وبلاگ باشگاه بدنسازی مردان آهنین
    موضوعات وب
    نظر سنجی
  • نظرتان درباره مطالب وبلاگ چیست؟




  • امار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :
    امکانات وب

    7nemd4p822mtztkwc100.jpg

    تصویر نویسنده وبلاگ

    p30java

    انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس