تبلیغات
*******مردان آهنین*******
نویسندگان
صفحات جانبی
  • جدول ارزش غذایی مواد
    معرفی چند مکمل که به تایید وزارت بهداشت ایران رسیدهاند
    مطالب جالب بدنسازی وآموزش بدنسازی از مبتدی تا حر
    گالری عکس بدنسازان خارجی سری چهارم
    گالریعکس بدنسازان خارجی سری سوم
    3تمرین برای داشتن کمر و قفسه سینه زیبا
    تصاویری زیبا از رونی کلمن سلطان پرورش اندام جهان
    عکسهای زیبا از جی کاتلر قهرمان بدنسازی جهان
    معرفی انواع ویتامین
    معرفی انواع پودر ها و مکملهای پروتوئینی
    قواعد تمرینات موثر و اهمیت دفترچه تمرینات+قواعد تمرینات بدنسازی
    معرفی و شناخت انواع کراتین و مکمل های غذایی
    آمینو اسیدها
    ویتامین دی
    ویتامین ای
    برنامه غذایی مناسب برای افزایش وزن
    سه گام برای کاهش وزن
    راه های افزایش حجم
    بهترین روش های کاهش وزن
    تغذیه در دوران بلوغ
    گرفتگی عضلات
    نه تمرین مفید در بدنسازی
    برنامه تمرینی برای بدنسازی پیشرفته
    دو نکته مهم در بدنسازی
    تمرین فیگور گیری قبل از مسابقات
    متدهای برنامه نویسی
    بدنسازی و روزه
    گالری عکس بدنسازان خارجی
    گالری عکس بدنسازازان ایرانی
    درباره ما
  • بدنسازی و روزه

     

    یكی از مباحث عمده ای كه این روزها ذهن ورزشكاران و بخصوص بدنسازان مسلمان را در كشورهای گوناگون به خود مشغول كرده است مسئله چگونگی نظام تغذیه در ماه رمضان است.

    سؤالی كه معمولا بدنسازان می پرسند این است كه آیا روزه بگیریم یا خیر ؟

    پاسخ من به عنوان یك كارشناس تغذیه و بدنسازی كه اكثر سالیان عمر خود را با قهرمانان این رشته بسر برده ام از نظر تجربی به این سوال كاملا مثبت است چرا كه جدای از مسائل اعتقادی و مذهبی ، روزه گرفتن خود باعث رفرش و نوگرایی تازه در سیستم گوارش و نیز جذب و فرآوری بهتر مواد غذایی در بدن انسان است. در مدتی كه شما آب و مواد غذایی را به بدن خود نمی رسانید بدن شما استقاده بهینه از مواد غذایی را می آموزد و به بیان بهتر این عمل نه تنها باعث افت كیفیت سیستم گوارش نمی شود بلكه به علت استراحت این سیستم بعد از پایان ماه رمضان شما خود به معجزه ای كه در بدنتان رخ داده است پی خواهید برد.اما در خصوص متد تغذیه ، در این مورد دو روش وجود دارد كه مبتنی بر دو راهكار است ، یكی آنكه شما قصد ندارید روزه بگیرید كه این عمل تقریبا هیچ تغیری در سیستم تغذیه و تمرینات شما ایجاد نمی كند اما بحث ما در خصوص بدنسازانی است كه می خواهند علاوه بر روزه داری تمرینات خود را ادامه دهند. شكی نیست كه در ماه رمضان به علت ایجاد ضعف عمومی قوای بدنی بخصوص در هفته اول این ماه وضعیت بدن با افت محسوس رو به رو می شود اما شما با داشتم یك برنامه خوب تغذیه مبنتی بر درصد های مناسب پروتئین، ئیدرات كربن، لیپید و مواد معدنی و در كنار همه اینها مصرف منطقی آب ، می توانید بعد از سه روز بر این مشكل فائق آمده و تمرینات خود را با كیفیت عادی ادامه داده و حتی بر شدت آنها هم بیفزایید اما نكته ای كه در این خصوص باید مد نظر داشته باشید كیفیت و ارزش غذایی بالای موادی است كه شما مصرف می كنید چرا كه عملا تعداد وعده های غذایی شما از حداقل چهار وعده در روز به دو وعده تقلیل یافته و می باید این كاهش سطح كمی غذا با افزودن بر كیفیت آن جبران شود مسئله كیفیت غذای مصرفی ورزشكاران از مواردی است كه من تاكید بسیاری بر آن دارم و به همه انها توصیه می كنم كه در كنار وعده های سرشار از پروتئین و هیدرات كربن مصرف فیبرین ها را فراموش نكنند چرا كه مصرف فیبرین هایی مثل سبزیجات و میوه های سبك علاوه بر تامین سلامتی سیستم گوارش ، مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن شما را تا حد زیادی تامین می كند به هر جهت ماه رمضان شاید با مشكلاتی مثل ضعف ، سرگیجه و كسلی در حین تمرین برای ورزشكاران به علت قرار گرفتن بدن در وضعیتی فوق العاده همراه باشد اما پس از پایان ماه رمضان است كه ورزشكاران در همان هفته های نخستین با شگفتی وضعیت مساعد بدن خود را مشاهده می كنند و از نتایج به دست آمده در شگفت خواهند ماند.

    منبع: سایت بدنسازی ایران

     

     

    درباره وبلاگ

    وبلاگ باشگاه بدنسازی مردان آهنین
    موضوعات وب
    نظر سنجی
  • نظرتان درباره مطالب وبلاگ چیست؟




  • امار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :
    امکانات وب

    7nemd4p822mtztkwc100.jpg

    تصویر نویسنده وبلاگ

    p30java

    انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس